Povánoční shazování kil I.díl

9. 01. 2014 18:40:30
Koukáte se do zrcadla a říkáte si „Achjo, samý sádlo, samý sádlo...“. Nesmutněte a pojďte s tím zkusit něco udělat! Mrkněte na článek, ve kterém vám s tím malinko pomůžu. 

Jídelníček

Pár mýtů pro začátek:

„Potřebuju shodit, nesmim jíst.“ – BLBOST! Prosím vás, tohle už si nikdy neříkejte. Je to holý nesmysl. Zkuste se spíš zamyslet nad tím co jíte a jestli by to nešlo změnit a zlepšit. Správně by jste měli konzumovat porci jídla cca každé 3 hodiny. Jaké konkrétně se dozvíte dále.

„Když hudbu nesmím jíst tuk“ – BLBOST dvě! Opět, je důležité vědět jaké tuky jíst a jaké ne, protože ne každý tuk = smaženej řízek. Maso obsahuje třeba obsahuje hodně tuků, které tělo potřebuje, hlavně pak rybí maso, které obsahuje omega 3 mastné kyseliny. Zdravé rostlinné tuky jsou hlavně omega 3 NEnasycené mastné kysely (NMK), které najdeme například v lněných semínkách, para ořechách, sezamových semínkách,  kukuřici apod. Nezdravé jsou pak NAsycené mastné kyseliny, které najdete hlavně v másle, tučných sýrech, tučných mléčných výrobcích apod.

„Ráno nesnídám, nemůžu do sebe nic nacpat, nestíhám“ – BLBOST tři! Je vám špatně nebo nemůžete do sebe nic nacpat, protože na to vaše tělo není zvyklé. Snídaně je základ jako pro vaše hubnutí tak i zdraví. Udělejte si na snídani čas. Vstaňte raději o 15 minut dříve a v klidu se nasnídejte, bez stresu. Postupujte pomalu začněte malými porcemi a postupně přidávejte. Nejideálnější snídají jsou pak ovesné vločky.

„Při hubnutí musím jíst hodně ovoce, abych se zasytil/a“ – BLBOST čtyři! Ovoce je sice plné vitamínů a zdravý prospěšných látek, ale také obsahuje spousty jednoduchých cukrů. Je důležité vybrat správné ovoce a konzumovat ho převážně dopoledne, aby je tělo stihlo efektivně využít, pak je vše v pořádku. Ovoce, kterému se vyhněte je banán a hroznové víno, protože obsahují velké množství právě jednoduchých cukrů. V pořádku jsou jablka, hrušky, jahody apod.

Tohle je pouze pár závažných příkladů, které se objevují. Jejich samozřejmě mnohem více, ale to není předmětem tohoto článku. Netřeba asi také připomínat, že při dietě je třeba se vyvarovat sladkého a smaženého jídla a alkoholu.

Nyní vám ukážu kostru takového klasického jídelníčku. Jedné se o klasické schéma 5 jídel denně, takže snídaně, svačina, oběd, svačina a večeře. Jídla by mezi sebou následovat přibližně v 3 hodinový intervalech, jak už jsem zmínil výše. Pokud během redukce hmotnosti hodně cvičíte dá se zařadit i známý L-Karnitin, které podporuje spalování tuků. Vsuvka. Pokud se Vám letos rozbilo vánoční osvětlení, tak jste asi smutní. Kupte si letos nové :) 

 

Ukázkový příklad jídelníčku:

 

Snídaně          - Ovesné vločky s mlékem + ovoceOvesné vločky

                        nebo

                       -  Bílý jogurt + špaldové pukance + ovoceJogurt

 

Pukance

 

Svačina I        - Racio + sýr cottage + kedlubna(i další zelenina)

                          nebo

                       - Celozrnné pečivo + bílý jogurt + zelenina

  cottage

 

 

Oběd       - Ryby / kuřecí maso(kuřecí maso a krůtí maso je málo tučné, nicméně občas můžete                                     zakomponovat i hovězí, vepřové apod., vyvarujte se uzenin)

               - Jako příloha brambory, rýže, zelenina. Vyvarujte se omáček, většinou obsahují smetanu a jsou zahušťované bílou moukou. To samé platí o různý dresingách v salátech apod., obsahují majonézu.

Svačina II       - Tvarohová pomazánka + racio chlebíček

 

Večeře            - Může obsahovat to podobné co oběd.

 

Pokud chcete zahrnout k jídelníčku i cvičení a chtěli by jste třeba i budovat svalovou hmotu, tak můžete pořídit nějaký proteinový nápoj. Pamatujte vše, že nejdříve po tréninku musíte přijmout sacharidy, tzn. ideálně nějaké ovoce a pak až proteinový nápoj.

V II.díle se budu věnovat cvičení, protože bez toho to prostě nejde. Žádné hubnoucí ta-ble-ty vám bez pohybu nepomůžou, na to zapomeňte. Pokud se vám článek líbil budu rád, když ho zasídlíte na sociálních sítích. Těším se zase příště. :)

Autor: Milan Pichlík | čtvrtek 9.1.2014 18:40 | karma článku: 13.16 | přečteno: 814x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Sport

Petr Horký

Zápisník zuřivého Sparťana: Nudáááá k ubrečení a (ne)konec ligy

Tak jsme dorazili skoro do konce nadstavbové části: sešívky mají titul, Plzeň druhej plac a my oči pro pláč. Teda pardon, třetí flek. Jenom si myslím, že předsezónní cíle ležely někde vejš. Jenže kdo by se tím teď zabejval.

21.5.2019 v 1:16 | Karma článku: 11.23 | Přečteno: 217 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Kdo sestoupí z Premier League? V neděli večer padlo rozhodnutí

V Izraeli vrcholí boje v nejvyšší fotbalové lize, Premier League neboli Ligat Haal. Zatímco mistr soutěže je už znám, je to Maccabi Tel Aviv, o další pozice se povede boj do 25. května, kdy končí play off skupiny o titul.

12.5.2019 v 21:44 | Karma článku: 6.50 | Přečteno: 172 | Diskuse

Vladislava Chourová

Přivezou kluci ze Slovenska zlato?

Už se nemohla dočkat tak jako spousta hokejových fanoušků až to celé na Slovensku vypukne. Hokejové šílenství co nás opět spojí v jednoho muže a ženu, mladíka i starce. Po letech marného čekání oprášíme národní vlajku,

12.5.2019 v 0:16 | Karma článku: 7.13 | Přečteno: 314 | Diskuse

Pavel Starý

Zkorumpovaná UEFA a finále v Baku

Arsenal postoupil do finále Evropské ligy, pro mě jako fanouška tohoto londýnského klubu je to skvělá zpráva. Do chvíle, než jsem zjistil, kde se finálový zápas má hrát. V Baku, hlavním městě Ázerbájdžánu.

10.5.2019 v 21:45 | Karma článku: 31.33 | Přečteno: 999 | Diskuse

Petr Horký

Young gangsters, sáňky, nadstavba a zbij si svého rozhodčího

Máme za sebou první kolečko nadstavby, věci v českých luzích a hájích nové a nevídané. Zatím se neděly bůhvíjaký věci, pomineme-li teda dardu trapných Teplic. Jen obvyklá ligová rutina, pochybování o smyslu VAR a smutek za Šuryho.

10.5.2019 v 0:34 | Karma článku: 5.95 | Přečteno: 212 | Diskuse
Počet článků 9 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 828
Jsem mladý, ambiciózní, student vysoké školy elektrotechnické v Plzni. Všem bych doporučil, aby si přečetli knihu Dale Carnegie - Jak získávat přátele a působit na lidi. Uvědomíte si, že i člověk, kterého nemůžete vystát může být v jádru dobrý, když se podíváte na svět jeho očima.

Seznam rubrik

více

Najdete na iDNES.cz